Tuesday 21 February 2023

"Love is a ring on the telephone" (o pesmi "Because the night" i njenom putu od Springstina do Suede)



Pesma "Because the Night" prevalila je dug put od prekrivača na krevetu Peti Smit 1977. godine do sinoćne večeri, kada je nastao ovaj snimak na kraju teksta.

Pesma je, bukvalno, mogla da zapadne iza kreveta Peti Smit, i ostane možda zauvek zaboravljena.
Mada je jedan ludi, niski, prgavi muzički producent sigurno ne bi zaboravio tako lako.

*

Brus Springstin je napisao dobar deo "Because the Night" 1976/7, uključujući i refren, ali nije video mesto za nju na albumu koji je upravo pripremao sa Džimijem Iovinom kao producentom ("Darkness on the edge of town").

Shvatao je šta je stvorio.
To je bila pesma koja bi postala srce celog novog albuma, a on to nije želeo.
U to vreme Džimi počinje, gotovo tajno, da radi i sa Peti Smit.
On zna da je Peti potrebna takva pesma.
(Džimi, inače, uglavnom sve zna.)

Džimi zato priča sa Brusom.
- Znaš onu pesmu koju si napisao, "Because the Night"? Jel' ti treba?
- Mislim da... ne.
- Mogu li je da je dam Peti Smit?

*
Rez.
Peti Smit priča u filmu "The Defiant Ones" >>

- U to vreme sam želela da pevam moje pesme.
Uzela sam kasetu, vratila se u moj mali stan, bacila je na pokrivač
i zaboravila da postoji.
Još uvek mi je smešno.

Svakoga dana ja dođem u studio, a on mi ne kaže 'Zdravo' -
nego 'Da li si preslušala pesmu? Onu pesmu?'
Rekla bih - 'Ne, nisam još.'
Danima bi me tako ispitivao.

U to vreme sam počinjala romansu sa mojim budućim mužem
Fredom 'Sonic' Smitom, a, pošto je on živeo u Detroitu, mogla sam sa njim da pričam samo jednom nedeljno, telefonom.

Kod kuće sam i čekam da me Fred nazove.
Pola osam je, on ne zove.
Osam je, i to me nervira.
Vidim kasetu na pokrivaču.
I mislim, ok, daj da poslušam tu prokletu pesmu.
Produkcija bez greške, odličan refren.
Upijam je. Kao himna je.
Fred me napokon nazove u ponoć.
Ali ja sam do ponoći već napisala stihove.
"Have I doubt, baby, when I’m alone
Love is a ring on the telephone."
Samo sam čekala Freda.

Sutradan, opet Džimi:
- Jesi li preslušala pesmu?
Kažem da jesam.
I kažem: 'Napisala sam stihove.'

*
Džimi i bend Peti Smit su je snimili za dva dana.
Po objavljivanju - pesma se odmah našla u Top 10.
Brus Springstin do tog trenutka još uvek nije snimio pesmu koja je stigla tako visoko.

*
Rez, mnogo godina kasnije.
Bret Anderson i Suede su je sinoć odsvirali
kao da je napisana za njih i orkestar.


No comments:

Post a Comment