Thursday 2 December 2010

„Ko radi - taj i grOši!“

Pred mrzovoljnim direktorom kompanije, nalakćenim na drveni sto zatrpan omotima singlica, fotografijama budućih zvezda i papirićima punim brojeva zvezdica - stoje njih petorica: četvorica muzičara i njihov menadžer. Poslednji A-dur pesme koju su preslušavali sa trake se završio, „rep“ trake udara u ležište magnetofona.
Direktor kompanije razmišlja o pinti piva koja ga očekuje u pabu, iza ugla.
„Ne sviđa mi se vaš zvuk. A gitarska muzika ionako izlazi iz mode. Momci, ništa od ugovora!“

Džon, Pol, Džorž i Ringo pogledaju u Brajana, zatim slegnu ramenima – i izlaze iz kancelarije. Džon već zna da će postati „veći od Isusa“, pitanje je samo – kada.

Dik Rou, jedan od direktora kompanije „Decca“ nije ušao u istoriju samo zbog tog istorijskog „ne“ najpopularnijem bendu svih vremena. Ubrzo je shvatio sopstvenu grešku – i, gonjen strahom da grešku ne ponovi, u narednih nekoliko meseci potpisao prve ugovore sa The Rolling Stones, Them, The Animals, Moody Blues, čak se i Tom Jones nešto kasnije našao na spisku. Tako je Dik, donekle, ublažio štetu koju je napravio.
Dik.

Ričard Brenson će, mnogo godina kasnije izjaviti da „ljudima treba dati priliku da isprave svoje greške“, što je tačno – ali podrazumeva da je osoba prethodno priznala sopstvenu grešku - „što je nadljudski napor“ - tvrdi Dag Larson.

Ne znamo da li je Šon Koneri sebi oprostio odbijanje uloge Gandalfa u „Gospodaru prstenova“ – zato što „ne razume“ ulogu - ali znamo da je nakon histerije koju je ekranizacija Tolkinove knjige izazvala Koneri snimio „Ligu izuzetnih džentlmena“ – koju je, valjda, „razumeo“. Šta bi bilo da je Nikola Simić glumio u „Maratoncima“, što je bila opcija? „Matrix“ u kojem je centralni lik Vil Smit? Malo znamo o tome da li je Kajli sebi ikada oprostila što je odbila „Toxic“ koju je preuzela Britni; možemo samo da maštamo kako bi zvučala „Hot Stuff“ da je umesto Done Samer otpevala Šer, što je zapravo bio plan; možemo nagađati da li bi se Tina ikada vratila u velikom stilu da je ista ta Dona nije odbila (i pogrešila...) da snimi „What's Love Got to do with it“– a najviše se možemo zabavljati pitanjima poput „da li je ova osoba ikada oprala uši“ - jer, kako drugačije karakterisati osobu kojoj se učinilo da stih pesme glasi – „Djevojko, u sukobu s Titom, pokraj reke što povraćaš“ – i šta misliti o humoru čoveka koji je pogrešno verovao da Džoni peva – „hajde, uzmi me za stolom...“

Ovo su delići priča pripremljenih za serijal emisija „Ko radi – taj i groši“ (inspiracija: Dača) – a koje će biti emitovane na talasima Radija 202 tokom „novogodišnjeg maskenbala“ – od 25. decembra do 2. januara, svakog dana u istom satu, svakog dana – po sat vremena.

„Novogodišnji maskenbal 202“ podrazumeva da će tu biti još mnogo emisija –  i mnogih poznatih glasova i novih ideja.

U okviru emisije „Ko radi – taj i grOši“ - biće i „ličnih grešaka“, „grešaka u koracima“,  „grešnih duša“ – i mnogih dodatnih dokaza da je grešiti - ljudski.
Biće - dakle -  i mene.

Faza sakupljanja priča, loše shvaćenih stihova, izreka, gluposti, najava budućnosti koje su se pokazale potpuno pogrešnim, bisera, gafova i propusta je - u toku.
Svi prilozi dobrodošli.
Hvala!

22 comments:

  1. "U okviru emisije „Ko radi – taj i grOši“ - biće i „ličnih grešaka“, „grešaka u koracima“, „grešnih duša“ – i mnogih dodatnih dokaza da je grešiti - ljudski.Biće - dakle - i mene."

    Misliš, ličnih grošaka, grošaka u koracima, grošnih duša :)

    Kako se samo to groši rimuje sa troši! :)

    ReplyDelete
  2. Da, da, upravo to sam mUslio... ;) Nisam jos uvek presekao da li ce sve rubrike imati grOsku u naslovu ili ne.

    Postoje vec i neke varijacije na temu...
    Ko radi taj i grosi -> Ko radi taj i trosi -> Ko radi taj se trosi... :)

    ReplyDelete
  3. Super ideja! Dok ne zaboravim evo priloga: Girlfriend in a coma (Smiths) neki tip na kaseti napisao My friend N'Koma...na nekom snimku sa koncerta Queen negde u Nemackoj davno, tip u prvom redu pevao uz I want it all: I warrior, I warrior, I warrior, I warriar...
    To sam sve cula od nekog o nekom nekad, tako da se pretvara u "mitologiju" ali mi je uvek smesno.
    Svoje gr0ske sam potisla nekim psiholoskim mehanizmom, ali cu da priznam cim se setim (da ih se oslobodim jeVtino)

    ReplyDelete
  4. Pisao moj drugar na omotu kasete i "Papa don't bridge..."

    Svasta sam do sada imao za spisak, ali ovo sa "I warrior!" nisam cuo!!!

    Uzvracam jos jednom divotom:
    "Koliko puta si ljubila starca..."

    ReplyDelete
  5. hahaha sad sam se setila i jednog bisera iz prve ruke (iz mog kraja). Neki klinac je pevao umesto I can't get no satisfaction, I can't get no sad is pet show!!!

    ReplyDelete
  6. Nije prilog, ali ja ovako nekako dozivljavam tvoj povratak na radio..:)
    http://www.youtube.com/watch?v=QB0ordd2nOI

    p.s. I srecna sam zbog toga, vrlo.:)

    ReplyDelete
  7. @blurred: da li se tvoj prijatelj zavitlavao, ili je stvarno... mislio... poverovao da je to tema...? :)

    @marija: nece biti bas toliko poeticno, narocito ne u ovoj probi od 8 dana :)... ali, ZNAM na sta ciljas :)

    ReplyDelete
  8. E, jesam se slatko ismejala. Mislim, kolega elemeRtarno je početi od nečega. Što se tiče lupanja gluposti, tu nekako najviše vidim sebe da doprinesem. :)) A za bisere, ti su ostali pohranjeni u nekim sveskama iz srednje škole, za koje ne znam hoću li biti u stanju da ih pronađem i da li bi mi to i sada izgledalo upišavajuće ili bezveze. Da nas na vreme obavestiš o terminu (ne mislim da ćeš da se porađaš u emisiji) emitovanja. Je l' će moći slušaoci da se uključuju? ;)

    ReplyDelete
  9. Verovatno već imaš u popisu "Lažni Dimitrije" (navodno tražio neko na koncertu EKV) ali sigurno nemaš "Kad padne miš u granje" (traženo od muzičara u nepoznatoj kafani) :))

    ReplyDelete
  10. Nemoj da propustish nikako kako se na nasem peva Message in the bottle - Police.

    ...Mesecina bato!:) ...pevali neki u srednjoj usmerenoj skoli.
    ...
    Nije samo srpski grOsan:)


    Kazem nedavno Angeli pozdravljajuci je, nakon neke mini hirurgije u mojoj ordinaciji : Vidimo se iduce nedelje i nemoj da mi mnogo cackash po ranici (naraFski na inglish-u)..i dodajem:
    Don't forget to send Patrick on Friday 3pm IN my bed! Umesto ON my bed!

    Ona me gleda i ne moze da odoli pecka - I knew it! Enough said! Shame on you! i onda prsne u smeh...a i ja sa njojm!
    Patrick je muz..a ona je rodjena Aussie, ali deda i baba su sa Korcule:)
    So...mozes da napravis neku rubricicu kako se pravilno koriste prepozicije u stranim jezicima...i do cega grOska moze da dovede:)

    ReplyDelete
  11. "Sad is pet show" na zalost (ili na smeh) nije zezanje. Posle smo ga terali stalno da nam peva, kad god ga sretnemo u kraju.

    ReplyDelete
  12. Ja stalno pričam iste fore ali šta ću kad su dobre:

    "Ilija nemir, Ilija strast" (Azra)
    "Piši mi brate, piši mi BRETELOM" (Aerodrom)
    "Vidovdan za tebe je je" (KUD Idijoti)

    ima još al ne mogu da se setim..jbg...petak..

    ReplyDelete
  13. @retka zverka: ako sve bude po planu, emisija ce poceti 25. decembra, od 19h... Prilozi ce se sakupljati i tokom same emisije (ne verujem da cemo raditi ukljucenja :), ali ce svakako postojati otvoren kanal za sve bisere vredne podele sa sirom grupom :)

    @ivanhoe: "laznog dimitrija" i "rovac u mukama" si mi otkrio svojevremeno. Ali ovaj "miš" zaista nagriza mozak!!! :)

    @virgo intelecta: "Mesecina bato" ce naravno biti predstavljena, i to u novijoj, unplugged verziji koja zvuci i ludje od originala (vise lici), a sto se medjunarodnim lapsusa tice - bilo je predivno gledati lice jednog francuza u Skadarliji svojevremeno, koji je ime "tufahije" potpuno pogresno shvatio... pocrvene covek, misleci da mu je moja koleginica rekla nesto drugo... ;>

    @ivan bevc: "PIŠI MI BRETELOM!!!" nisam ovo čuo ranije. "Ilija strast... " je blesavo koliko i "Ko je onaj super baja nase snove sto osvaja - FROJD FROJD FROJD FROJD FROJD"...

    Gotovo sam siguran da će se ta rubrika u okviru emisije zvati "Ko zlo peva - ne misli".

    ReplyDelete
  14. @preslicavanje: Da, da, opasno nagriza. "Kad padne miš u granje" su naravno Dubrovački Trubaduri (da ne kažem KuMrovački GLupaduri u duhu teme), ali pretpostavljam da se dalo naslutiti :)

    ReplyDelete
  15. Setio sam se i zlatnih bisera - "Nina" by Džej (Nina istok, Nina zapad...) i "Čaki" by Ceca Nacionale (Ja te volim Čaki dok si u Parizu). Ali to je već verovatno ušlo i u testove opšte kulture :)

    ReplyDelete
  16. @Ivan Bevc, jesu bajati, ali su immortal. :)

    @Bojša, mislim da bi u narednim fazama mogli da razmišljate o uključivanju, čisto da bude još življe i urnebesnije. :))

    Iz srednje škole, normalno, setila sam se prostakluka. Profesorka pita: "Ko ga ima nek se javi." (misli na domaći zadatak) Mladi mužjaci se kikoću i horski cvrkuću: "Svi ga imamo." :D

    ReplyDelete
  17. Ti pogresno cuti tekstovi pesama imaju i strucan naziv - mondegreens:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mondegreen

    :D

    ReplyDelete
  18. Aha, to znaci ima i ime! :) E pa, ponekad su mondegreen-ovi mnoogo zabavniji od originala:
    http://www.youtube.com/watch?v=gg5_mlQOsUQ

    ReplyDelete
  19. @Gassalasca:
    Nisam ni ja znao da ovo ima ime... huh, emisija ce biti obogacena potpuno novim pravcem...
    I otvara se novi horizont..
    http://www.youtube.com/watch?v=nXgVczbWD2U

    ("Everytime you go away, you take a piece of MEAT with you...")

    @ivan: "Nina" vec jeste evergreen, a pojavljuje se i novi:
    "Ima jedna DRCNA u planini..."

    ReplyDelete
  20. Samo da se ne zaboravi "Cigan ti Tatko" i "Radovan baca daske" :))

    ReplyDelete
  21. Srećan ti rad... a i grOške :)

    Nemaš pojma, ali kako si me vratio u prošlost u trenutku... U onom trenutku kada imam 14 godina, idem kod Dače u emisiju (sva važna, sutradan ću biti zvezda 8. razreda) i naravno, očajnički se zaljubljujem u njega... Kakav dečiji blam... Još me je sramota, kao da je juče bilo :)

    ReplyDelete
  22. @Zoran: naravno, ne zaboravlja se! A spisak se uvek prosiri za Oye Como Va i slicne "klasike" :)

    @yzse: nikome necemo ovo da kazemo?... ;)

    ReplyDelete