Saturday 21 November 2009

Young At Heart



Dokumentarac "Young At Heart" predstavlja rezultat višenedeljnog snimanja jednog od najčudnovatijih horova do sada viđenih: dvadeset dvoje ne "starijih" - već zaista starih ljudi, u rasponu od 92(!) do 73 godine - koji bez zazora i straha, punog srca i duše izvode ne samo mainstream klasike poput "Fix You" već se upuštaju i u avanture poput "Schizophrenia" od Sonic Youth ili "Life During Wartime" Talking Heads.

Zastrašujuće,
predivno.

Od prve sekvence, u kojoj 92-godišnja Ajlin peva "Should I stay or should I go", postaje jasno:
ovaj film je, zapravo, dokaz koji sam dugo tražio - dvosatna pokazna vežba da je svaki trenutak pravi i da nema nijedne stvari "za koju je prekasno".

Uvek je moguće,
sada je vreme.
Punim plućima.
(Čak i ukoliko su prikačena na aparat koji nosite sa sobom, jer pluća nemaju dovoljno kiseonika.)

Kako reče jedan od njih: "Singing does a lot to your whole body"


Veličanstveno.


.

12 comments:

  1. ...i kad je gotovo,
    za mene znaj, tek tad je počelo...

    PS Jel ima neki dobar torrent za ovaj film il' sam da kopam? Baš mi leglo, dan bio bzvz.

    ReplyDelete
  2. Citat na pravom mestu, a ovaj dan ce vise proci u duhu: "Magla ceslja pramen na ulici..."

    Na zalost, nemam linkova ka filmu, a brza provera ne daje neke rezultate :(

    Vredi pronaci ga, lekovito je pogledati.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. Sine Pavle,
    kad mi anti-gusarska komisija bude zakucala na vrata - nemoj ocekivati da necu prstom pokazati na tebe :)

    Molim Promenu Ideja da javi da su linkovi preuzeti, da uklonimo tragove necovestva...

    ReplyDelete
  5. nebojsa, kukavice.. prodao bi me gusarskoj komisiji..=)

    gusarska komisija, latentni gusari koji se boje da to priznaju sebi i drugima i sav radni narod nase i svih drugih zemalja, moraju da pogledaju ovo:

    http://www.youtube.com/watch?v=9oar9glUCL0

    i da zatim ponosno stanu pod gusarsku zastavu, i zive zivot 'free'!

    'free' kao 'slobodan', ne 'free' kao 'dzabe'..

    ReplyDelete
  6. Eh, druze, dok ova struja pobedi mi cemo se naci u horu sedokosi i pevacemo "everclassics" iz 2009: Passion Pit, A.Monkeys, Julian Casablancas-a (njegovo ime cak i zvuci kao da je neki slager-pevac :)

    ReplyDelete
  7. tako ce biti, zaista. ako cekamo da ta struja pobedi..ali ce pobediti mnogo pre ako se ukljucimo vec danas, dok smo, relativno, mladi..

    zamisli da je internet postojao 1943.. i dopisiju se dva coveka u punoj snazi:

    -"e druze, dok ovi rusi dobiju rat, mi cemo radjati plavooku plavokosu decu koja pricaju nemacki jos u utrobi, a pupak im u obliku svastike."

    ne, nego su skupili...hrabrost (da ne psujem), pa u partizane.. (ili u cetnike, po novijim teorijama..=)

    princip je isti i danas..

    ja sam ucinio prvi korak. posedujem samo jedan original CD, koji sam dobio za rodjendan. konstantno delim sa drugima muziku, filmove, slike i knjige. i ne plasim se da to cinim i javno.

    eto, anti-gusarska sada ima moju validnu izjavu, pa nek mi dodju na vrata, ako bas zele..=)

    ReplyDelete
  8. Meni je taj film pre nekih godinu dana slucajno usetao u zivot jer je bio trejler na nekom legalnom nasem izdanju. onda je krenula potraga.
    Kada se potraga uspesno zavrsila... e, tada je zabava pocela. A ko je pogledao film, znace da je zabava ponekad bila i vrlo bolna, ne samo odlaskom odredjenih ljudi vec i susretu njih i zatvorenika.

    Zivot je dug. Zivot treba ziveti. Nema treceg.

    ReplyDelete
  9. Divno je postavljena ta prica priprema dueta za "Fix You", i kako jedan od njih umire nekoliko sati nakon sto mu se lik pojavljuje na posteru - najavi koncerta.
    (Sad otkrivamo delove price...)

    Divno je i videti da ima toliko volje i radosti zivota u njima, do poslednjeg tona/note.

    ReplyDelete
  10. a evo i resenja !! moguce je biti gusar undercover !!

    http://hid.im/

    uskoro drugovi, vrlo uskoro, nasa zastava ce se vioriti cak i sa bele kuce !!=)

    ReplyDelete
  11. Ovo je vec totalno ludilo! Mada, znam za mehanizam iz nekih drugih medija i - drago mi je da ga vidim i ovde primenjenog :)

    ReplyDelete