Monday 16 November 2009

Adieu Sweet Bahnhof



Siguran sam da sam je prvi put ugledao i čuo u prvoj godini "neskremblovanog" MTV-a, emitovanog od kasne večeri do podneva na frekvenciji tadašnjeg 3K. Bila je 1989, sve što sam želeo je da što pre uzmem Interrail karticu, stavim pasoš u džep i krenem, praćen ovom pesmom snimljenom direktno sa televizora (mono!) na traku za walkman, da otkrijem sve to što se u pesmi čuje i ono što je načinilo takvom.

Nisam poznavao nikoga ko bi mogao biti domaćin na toj zamišljenoj putanji od Beograda ka Evropi i natrag. Nije bilo ni važno.

Dvadeset godina kasnije. 
Dvadeset godina kasnije buljim u plastificiranu stranicu novog pasoša (crno bela fotografija, seda kosa se ne vidi), moram da produžim međunarodnu vozačku, razmišljam da li da automobil koji meračim najpre testiram na kraćoj ruti ili da odmah krenemo na zapad, pesmu sam u međuvremenu naravno nabavio (digitalni zapis, stereo) - a kojim god putem da krenemo pronaćićemo toliko prijateljskih domova, razbacanih po Evropi kao svici u noći.

Nakon toliko godina lutanja, prstima po mapama.

Jebem ti (da prostite...) - koliko ću brzo morati da vozim, da bih sve nadoknadio!


11 comments:

  1. da mi je neko rekao da će osećaj gorčine da bude dominantan ne bih mu verovao...träume von sternen

    ReplyDelete
  2. gorcina samo kada pogledam unatrag.
    prosto je neizbezno.

    ali, kako se unatrag vise ne vracam i nemam nameru da vozim u rikverc - spremam se samo za slatko, nista gorko! :)

    ReplyDelete
  3. te '89. imala sam 13 godina i provela sam mesec dana u Parizu. to je bio moj prvi i jedini susret sa Evropom. jbga, bila sam deriste i nisam znala za Nits-e, tad mi je hit bila lambada.
    ja nemam vise gorcine, samo neku neobjasnjivu tugu.

    ReplyDelete
  4. Ma ljudi, kakva tuga i gorčina valja gledati napred!

    Mi nećemo moći odmah u januaru iz razuljivih razloga, ali zato...

    Na proleće kad mladunče malo ojača, dobije malo na kilaži i mesecima života...

    Prvo ćemo do Zagreba i možda Međimurja, da posetimo zapadnu granu moje familije, tamo ćemo da prespavamo.

    Onda ću u cugu da vozim 9 sati do Hajdelberga do kumova. Tamo ćemo da vozimo bicikle po brdima Baden-Virtemberga(kum sve isplanirao još pre par meseci)

    Onda ćemo da se spustimo na jug do Švajcarske i Austrije da posetimo gospođinu rodbinu i prijatelje, a imam i ja neke penjače u Lozani. A i da bebac odmah vidi Alpe, treba ih pelcovati dok su još mali!

    Pa ćemo da se vratimo preko Slovenije, spavaćemo u domu u Dolini Vrata pod Severnom Triglavskom stenom, rekoh, treba ih pelcovati još kao bebe!

    Jedino mi krivo, što mi Amesterdam nije baš uz put, tja!

    p.s.
    Ja se odavno šišam 0.5 sa strane i pozadi a trojka gore, pa se sede ne vide :)

    ReplyDelete
  5. @nevena: tada hit i jeste bila "Lambada"! :) A onda se pojavio i MC Hammer sa "Ne moš' pipnut'!" :)

    Ceo taj vremensko-muzičko-dečački milje ima neverovatne nivoe... Sećam se da smo u večeri u kojoj je počeo (prvi) rat u Iraku ležali na steni kraj mora (gledali zvezde i slušali vesti što su upravo stigle), razmatrali kako je to kod nas nemoguće - iako deo ekipe nije mogao da dođe te večeri do obale jer su zaobilazili balvane na putu ka Dalmaciji.

    Tuga je preciznija reč od gorčine, svakako.

    @vrabac: kako razrađen plan imate, bravo!!! neće bebironu ništa nedostajati ako tako brzo krenete na put - mene su moji nosili/vodili na Mljet, nisam ni prohodao (u to vreme na Mljetu nije postojalo ništa osim česme, pošte, bašta Melite i selo Soline - kamp je bio centar svega) i nisam imao primedbi :)
    Bez šale, mnogo dobro zvuči taj road trip, samo napred!
    Ako budete u prilici, u povratku malo skrenite sa puta ka moru, pa preko Učke - koju pamtim po planinskom domu i najboljoj piti sa jabukama u želeu koje sam jeo - ikada. A bilo je to pre 25 godina...
    Gastronomski momenat ne bi smeo biti izostavljen!

    ReplyDelete
  6. Seda kosa? Šta to beše? :)

    Šalu na stranu, za mene koja se farbam, čak i informacija o originalnoj boji kose je premija.

    ReplyDelete
  7. "informacija o originalnoj boji kose"!!!

    U mom slucaju - glava je puna informacija, da se tako izrazim... ;)

    ReplyDelete
  8. Konverzacija u nasem ofisu ovih dana: A da se prijavim na miles and more? Ma da, naravno, imaju nekad jeftine letove u Lufthanzi, pa ko zna. A znas da je malev mnogo jeftin, a mozes i do Budimpeste prvo, pa kolima za Bg. E, znam, a vidi germanwings imaju neke promocije, i bas bas su jeftini. Jao, prvo Austrija, pa posle cu da vidim. Hmmm, jos samo plate da bude...

    Jadni isfrustrirani vizama Srbi...

    ReplyDelete
  9. Isfrustrirani kojecime: vizama, redovima, ustajanjem u 05.30h subotom, samo da bismo stali u red...

    Ok, nije tesko, i registracija automobila ce biti gotova za koji dan, turiramo motore :)

    ReplyDelete
  10. Znate gde smo. Dobrodošli.

    ReplyDelete
  11. Hvala ti! :)))

    Prva proba automobila ce biti malo kraca destinacija, ali cim malo ozeleni... :)

    ReplyDelete