Štaviše, muzika je jedan od najmoćnijih alata za rušenje zidova i brisanje
granica.
Ovi albumi – nastali iz sudara različitih kultura i znatiželje za otkrivanjem
drugih i trećih svetova to dokazuju.
Haustor: „Treći svijet /
SOUNDTRACK“ (Jugoton/Croatia
Records, 2025)
Nedavna
regionalna premijera dokumentarnog filma „Treći svijet“ Arsena Oremovića o
bendu Haustor propraćena je i trostrukim soundtrack
vinilom koji sadrži i nekoliko snimaka koje su obožavaoci ovog benda
iščekivali četrdeset godina. Pored opšte poznatih mesta („Radio“, „Ena“,
„Uzalud pitaš“), na ovoj kompilaciji nalaze se i neki dragoceni demo-snimci
(„Babilonske baklje“, „Spasil’ sam se“), te novi remiksi i duuuuugooooo željeni
a do sada neobjavljeni remiks naslovne pesme iz 1983. koji se može slušati u
krug – satima (probao sam!)
Iako podređen dramaturgiji i strukturi filma - ovaj soundtrack se može slušati i kao presek karijere benda koji je od
prvog dana vešto zaobilazio žanrovske i granične patrole da bi se domogao
teritorije na kojoj je moguće stvarati slobodno.
Link za preslušavanje (Spotify) >>
Yasmine Hamdan: „I
remember I forget“ (Crammed Discs/PIAS, 2025)
Karijera
Jasmin Hamdan je poput jedne od onih teško vidljivih, ali važnih srebrnih niti
koje svet povezuju na novi način i čine ga zanimljivijim i raznovrsnijim.
Nekima je poznata kao nekadašnja članica jednog od prvih nezavisnih
elektronskih bendova Libana (Soapkills),
drugima po saradnji sa CocoRosie i
Markom Kolinom iz Nouvelle Vague, trećima
po pojavljivanju u filmu „Only Lovers
Left Alive“ Džima Džarmuša. Ali - najzanimljivija je muzika koju stvara već
dvadeset i pet godina, sučeljavajući bliskoistočni melos i elektroniku,
pevajući o ljubavi i preživljavanju u svetu koji kleca od nepravdi.
„I remember I forget“ je njen četvrti
album, savršeno produciran i pun pesama („Hon هون“, „I remember I forget بنسى وبتذكر“,
„Shmaali شمالي“) koje inspiriše na potragu za prevodima tekstova i otkrivanje koliko
imamo zajedničkog sa Jasmin, bez obzira na to što se razlikujemo po poreklu,
jeziku, ritmovima i godinama.
Link za preslušavanje (Bandcamp) >>
Lucrecia Dalt: „A Danger to Ourselves“
(RVNG Intl, 2025)
I Lukresija je, poput Jasmin, dugo izmicala uobičajenim žanrovskim podelama i
poznatosti, sve dok nije snimila odlični album „¡Ay!” 2022. godine i od kako je obznanjeno da sve više vremena provodi na
imanju novog partnera – Dejvida Silvijana, sa kojim je počela da stvara novu
muziku.
Nastao na
izolovanom mestu i iz saradnje sa Silvijenom, Huanom Molinom, Kamilom Mandoki i
spektakularnim perkusionistom Aleksom Lazarom - „A Danger to Ourselves“ je album koji hrabro i graciozno preskače muzičke
i jezičke granice.
Ova muzika je prostor na kojem se možemo prepustiti lutanju i preplitanju
ritmova, glasova i jezika.
Najlepša mesta na albumu: „Cosa Rara“,
„Caes“, „No death no danger“, „Hasta
el final“.
Link za preslušavanje (Bandcamp) >>
*
Više o novembarskom broju magazina Lice Ulice >>

No comments:
Post a Comment