Friday 24 May 2013

Tricky: "False Idols" (preslušavanje & plutanje)

Tricky Kid se vratio, odrastao.

Nakon gotovo dvadesetogodišnje potrage, samodokazivanja i borbe sa demonima koji su ga i gurali u različite orbite, Tricky je opisao pun krug i objavio najbolji album od "Maxinoquaye", prvenca koji ga je učinio slavnim.

Ogoljena struktura, hipnotički ritmovi, njegov prozukli, astmatični glas i novi ženski vokali (Franceska Belmonte, Nneka, Fifi Rong) i neverovatan broj referenci i semplova među kojima su Van Morrison, Japan/David Sylvian, Peter Gabriel, Chat Baker, The Antlers i drugi čini "False Idols" albumčinom čijih četrdeset i pet minuta jednostavno nisu dovoljni - tako da ćete ga preslušavati u krug, 

u krug, 
u krug...

"Follow and there it goes,
Cherish I think she knows
'Cause if I change my strike
And I'm fly.

And nothing's changed
Feel the same
Is just sure the pace,
Still have the same.

Nothing's changed,
Feel the same.
Nothing's changed,
I still feel the same."
"False Idols" je od pre dva dana dostupan za preslušavanje na stranicama omiljenog npr.org radija >>.

"Vrlo polako." :)

18 comments:

  1. 'Tricky je opisao pun krug i objavio najbolji album od "Maxinoquaye"'

    hm, vel'ke reči :) skinuo, pa kad preslušam javim utiske.

    ReplyDelete
  2. Vel'ke reči, "masivan" album :)
    Slušaj, uživaj, javljaj.

    ReplyDelete
  3. zvuci odlicno. i ne znam zasto, svaki put kad sam ga slusala mi prva stvar u glavi bila film Killing Zoe, iako nikakve veze s tim filmom nema.

    ReplyDelete
  4. da, da. velke reči, Pre-Millennium Tension je na primer po meni bolji od Maxinquaye

    ReplyDelete
  5. "Killing Zoe"! Zanimljiva asocijacija :)

    "Pre-Millenium Tension" i ja se još uvek nismo razumeli... A prvi album se pojavio u pravom trenutku i preslušavao sam ga verovatno i previše puta u to vreme.

    Ne mogu da se setim imena kritičara... ili je to jedna od urbanih legendi ... pišući recenziju prvog albuma neko je zabeležio "Overcome zvuči kao četvorosatni nežni felatio".

    ReplyDelete
  6. posle preslušavanja.

    odličan je.
    baš.

    mislim ovaj novi album.

    ReplyDelete
  7. Čekamo i Mareta da se oglasi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. obećavam da ću se javiti, čim preslušam ovih 35435432 albuma pre tricky the kida :)

      u međuvremenu, np(r). ovo je čista magija https://www.youtube.com/watch?v=PqL5vSFFwxw

      Delete
    2. znam da me ovo prilično zasmejalo http://imageshack.us/photo/my-images/593/tricky.jpg/

      Delete
    3. Dobar je Thundercat!
      Malo kasnije ćemo se pozabaviti tvojim viđenjem albuma čoveka za kojeg nemam dokaze da je ovo zaista objavio, iako liči na njega, 100% :)

      Delete
  8. ja sam jos pod utiskom...we don't die i boni i klajd za sada najzaraznije!
    podseca me na xx, to je taj slowmellowmotion koji volem:)

    ReplyDelete
  9. od mene: 6/10. sam za sebe ne stoji baš dobro, treba mu štaka u vidu maxinquaye, s kojim ne može da se meri ni u kom pogledu osim što zvukom katkad podseća na nj. a to automatski znači da je reč o derivatu.

    mislim da se tricky muzički nikad nije istinski oporavio od rastanka sa martinom i to francesce, nneke i ine nikad neće moći da zabašure. nadao sam se da ću se "zalediti" kao kad sam slušao treći portishead ili po milioniti put puštao poems (u ovim ušima sigurno njegovu najbolju pesmu ikad) ali jbg, not a case.

    možda na ovaj oštriji utisak u odnosu na vaše impresije ima veze što sam false idols slušao neposredno posle albumčine primal scream (uz flaming lips najdostojnije brane boje starih kuka ove godine (da se ogradim, nisam slušao cavea i bowieja), da ne idem sad u meni mnogo draže opskurnosti). i to su bila gotovo dva sata muzičko-ideološkog nezaborava :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Surova ti je ova ocena :)

      A jednom ćeš mi objasniti šta si tačno pronašao u Primal Scream novom albumu, koji sam sa mukom preslušao, jer u njemu nisam čuo ništa što već nisu uradili. Malo Screamadelice, Echodecka i Vanishing pointa, sa tom razlikom što su konačno uspeli da maznu i poneki rif i od Bouvija :)
      Ideološki - ok, ali ne nazirem želju da ga slušam ponovo...

      Delete
    2. hehe, pa kako šta - pronašao sam sebe :) verujem da je osnovna razlika između false idols i more light (uz sjajni dodatak extra light na kome su takve razbijačke stvari kao što su nothing is real/nothing is unreal i requiem for the russian tea rooms, svaštari su svašta radili ali rekvijeme do sada nisu!) u tome što potonji kači, ako već i ne premašuje standarde svojih prethodnika (nepravedno (?) si zaboravio xtrmntr kao poslednji veliki album prethodnog veka uopšte, a svako poređenje sa njim je veeeliki kompliment za ono s čime se poredi), dok tricky sa promenljivim rezultatima pokušava da se podseti kakav je nekad bio.

      Delete
    3. Verujući u tvoju moć rasuđivanja, iako svestan činjenice da nam se muzički ukus razilazi na mnogo tačaka - preslušaću ponovo :) Mislim, Primal Scream. Trickyja slušam ionako svaki dan :)

      Delete
    4. imajući u vidu tvoju muzičku pismenost, ovo je veliki kompliment :) s druge strane, nije strašno ako ti je senzibilitet na drugoj strani. možda bi ti se svideli novi !!! ili "monkey mind in the devil's time" stevea masona, čini mi se da je zahvaljući svom "šaputavom škrgutanju" on tačno na pola puta između trickyja i ps :)

      vidimo se u ponedeljak!

      Delete
    5. Masona nisam dugo slušao (beše Beta Bend njegovo čedo?) Hvala na preporuci!
      Vidimo se, drago mi je!

      Delete
    6. da, to je taj mason. javi utiske!

      Delete