Friday 29 June 2012

Vredelo je čistiti uši ove godine (1/2 2012, najbolje pesme)

U magazinu "Variety" se u zimu 1955. godine pojavila ova rečenica:
"Pop-music? It will be gone by June!"
.
Pedeset i sedam godina kasnije, neki Rus je sračunao i objavio da su glavni krivci za to što je sada Rusija natopljena narkoticima zapravo krivica The Beatles, koji su pre četrdeset i pet godina širili svest tim putem. Ako ništa više, ovo je barem priznanje da pop-muzika ima moć.
.
Pedeset i sedam godina kasnije, vođen idejom da je slušanje dobre muzike mudrije od čitanja izjava loših političara - sabiram najbolje snimke prve polovine 2012 i shvatam da ima dobre muzike za celu godinu - i da se čak 2012. već završila - uši, stopala, srce i dlanovi imali bi razloga da budu zadovoljni. Od januara ove godine u igri je ponovo nekoliko majstora - neki su čak i stariji od gore navedene izjave: majstor pesama čežnje Leonard Cohen objavio je briljantni "Old Ideas" >>, Bruce Springsteen gromoviti "Wrecking Ball" a Dr. John odlični "Locked down" koji dokazuje da u njegovom prstenu sa mrtvačkom glavom i dalje ima dovoljno vudu magije dok u prstima i dalje ima ceo Nju Orleans. No, dva možda najveća iznenađenje su: The StranglersJoe Jackson. The Stranglers zvuče kao 1977, iako i dalje bez davno odbeglog vođe Hugh Cornella, dok je Joe Jackson u saradnji sa mnogim velikanima (Steve Vai, Sharon Jones, Iggy Pop) rasviravao standarde Duke Ellingtona. Snimak koji je napravio sa Iggy Poppom zvuči kao nadigravanje dva tinejdžera koji pokušavaju jedan drugog da zadive i sjajno se zabavljaju. Uzgred, Jacksonov album dostupan je za preslušavanje >>, dok je album The Stranglers dostupan na ovom linku >>
.
Ova godina je vratila i The Black Keys, Noru Jones >>, The Walkmen, Santigold, The Shins, predivne St.Etienne i mnoge druge, ali je i otkrila neka imena koja su ovu polovinu godine učinila još boljom: Chairlift, Django Django i Michaela Kiwanuku, a tu je i debi album Alt-J >> koji (im) najavljuje blistavu budućnost, što važi i za Alabama Shakes i za Yunu, dete Malezije koje odrasta u Njujorku. 
.
Evo liste probranih pesama iz prve polovine 2012, dvadeset i sedam komada.
Iako ne znam da li će neka od ovih pesama odzvanjati i u narednih pedeset godina - nema brige za budućnost muzike. 
(Profesor Vava nam je svojevremeno otkrio tajnu: "Deco, remek-dela dramske umetnosti nastaju jednom u trideset godina. Ali pozorišta ipak otvaraju vrata svake večeri.")
.
Sve je spremno za nešto više od dva sata uživanja u muzici, čistih misli i čistih ušiju.
Imate sreće što nemam mikrofon, pričao bih između svake pesme, "sve-do-vokala"...
.
Play >>


* * *

UPDATE: 
Servis Grooveshark koji je omogućavao preslušavanje muzike zatvoren je 01. maja 2015, što je učinilo da su neke od lista, poput ove, nepovratno izgubljene.
Sačuvane i rekonstruisane liste dostupne su na ovom linku >>

* * * 

9 comments:

  1. santi je ok, leo je ok, mada to i nije moj fah...

    spiritualized? pepe deluxé? to mi se čini da bi moglo da ti se svidi... i naravno već privatno pominjani the asteroids galaxy tour.

    grass widow, terror bird, ebo taylor, whirr, dweller on the threshold...

    a da bi moglo da ti se svidi :)

    kudosi za ideju, i meni je padala na pamet. kačim čim nađem vremena da danem dušom (a bogami se malo pozabavim i novom vladom ;))

    pozzz

    ReplyDelete
  2. Ostalo je nekoliko nepažljivo preslušanih albuma, među kojima su i Spiritualized, ali i nova Neneh Cherry and the Thing, Father John Misty, Walter Beniamin... Asteroids su mi ok, ali nijedna pesma mi nije blistava kao najveći hit sa njihovog prethodnog albuma...

    Od ovoga što si zapisao - ništa nisam čuo! Hoću još jednu glavu i nekoliko pari (čistih) ušiju! ;)

    Čekam tvoju listu!

    ReplyDelete
  3. Ovlas prodjoh tvojom listom, na poslu sam, pa nemam vremena za duza zadrzavanja. Medjutim, uhvatih krajickom oka Alabama Shakes, rekoh, jednu kratku pauzu mozes da napravis :)

    ReplyDelete
  4. Album Alabama Shakes je odlican! ;)
    Neće lista nigde, kad ugrabiš priliku - preslušaj, uživaj.

    ReplyDelete
  5. uh koliko dobre muzike!
    Metric me je odusevio,slusam ih ovih dana a moram da priznam nisam uopste cula za njih dok ih ti nisi na FB stavio,thanx:)
    a saint etienne sa poslednjim albumom,vrtim stalno,najvise Dj i popular:)nasla sam neku deluxe verziju albuma gde ima sjajnih i remiksa.
    prvo sam i ja od chromatics vrtela Lady ali skoro sam otkrila into the black.
    nadji od MMOTHS heart i summer pesme,mislim da bi ti se svidele.
    to je moje letnje otkrice:)uzivam u njemu!

    ReplyDelete
  6. Ne znam kako mi je promakao novi Dr. John. Skinuo ga odmah čim sam čuo udarnu stvar. Hvala ti:)Inače, dobar mi je Father John Misty, kad si ga pomenuo. Nisam ljubitelj Fleet Foxes, ali Joshua Tillman mi leži.

    ReplyDelete
  7. @Ana: Hvala tebi za otkriće MMOTHS, "Summer" mi se sviđa, podseća me malo na prošlo-letnje otkriće - Washed Out, potpuna fjaka :)
    Metric su već megazvezde, prošli album je bio možda i bolji od ovoga! ;)
    A van liste je ostalo još zanimljivih stvari - no, da sam sve stavio, trajala bi jedno 5 sati :)

    @Djordje: Dr John + produkcija Dena iz Black Keys :)
    Father John Misty ima na albumu jednu opaku stvar, takav bubanj nisam dugo čuo...
    http://www.youtube.com/watch?v=KtOToiIDNRA
    Uživaj!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kad si spomenuo washed out,setih se ovih,St.Lucia.
      Nadji od njih all eyes on u,ta me je jos vise podsetila na washed:))od njih i closer than this je dobra...eto,za ove vrucine i fljaku,pa ko prezivi,pevace!

      Delete
    2. Idem da istrazujem! :) Hvala na putokazima!

      Delete