>> Play
Prizemlje "Arene", 5. oktobar 2013. godine, 20:30.
U njegovoj garderobi smo.
"H-fala, le-po? It sounds a bit... African when I say it?"
Maša, Duda, Srđa i ja u glas:
"H-vala, le-po! You're doing fine!"
Piter:
"Now I have to repeat the whole part from the beginning. How much time do we have?
Asistent:
"Eight minutes, Peter!"
Piter je potpuno normalan tip, pametnih pitanja i radoznalih očiju.
Sve ga zanima - do toga kako se i sa čim jede ajvar koji su mu Maša i Srđa poklonili - a svašta ima i da podeli sa nama.
Bilo bi sjajno imati ovakvog ujaka ili strica u familiji.
Piter:
"Ok, ok, just once again... Dob-ro ve-che, Beo-grad-E!
Dvadeset i šest godina nakon što sam sedeći uz radio učio reči "In Your Eyes" sa frekvencije Studija B, sedimo kraj Pitera Gebrijela i učimo ga našem jeziku.
Imamo još sedam minuta.
Zajedno se smejemo njegovom naporu da pravilno izgovori "ž", "lj" i "nj".
Zaista mu dobro ide.
Neke reči menjamo "lakšim", sa manje "šuštavih slova".
Još tri minuta.
Idemo.
* * *
<< Rewind
Mesec dana ranije nas nekoliko je napravilo dogovor: putovaćemo 800 kilometara tamo i natrag u 24 sata da bi bili u parteru 2 Zagrebačke Arene (jedina preostala pristojna mesta sa kojih se dobro vidi bina).
Piterov planirani dolazak "u komšiluk" je retka prilika da vidimo uživo čoveka čiji rad je oblikovao naše glave, uši i duše.
Srđa neće reći Maši da kupujemo karte, to će biti iznenađenje.
I nakon što smo uz mnogo peripetija uspeli da
uplatimo novac za karte,
pronađemo smeštaj
i organizujemo prevoz -
u danu u kojem su nam karte poslali poštom ka Beogradu objavljeno je da koncerta u Zagrebu neće biti, već da se šou prebacuje na pet stotina metara od mesta na kojem sam prvi put čuo "In Your Eyes".
Ta činjenica mi donekle olakšava muku - višednevnu prepisku sa Zagrebom na temu otkazivanja smeštaja i vraćanja uplaćenog novca - "možete nam dostaviti karte lično".
Ok, pronaćiću način da vam dostavim karte natrag.
Dvadeset dana pre koncerta našao sam se pred blagajnom u Beogradu kupujući karte beogradski koncert za sedam ljudi, u tom trenutku razbacanih na tri kontinenta i u različitim vremenskim zonama.
Kupujem sedam od preostalih osam karata u parteru.
Petnaest dana pre koncerta bio sam u Jurišićevoj ulici kraj Trga Bana Jelačića i vraćao karte za ZG koncert a preuzimao priznanicu koja je tvrdila da će mi novac biti uskoro vraćen.
Svih tih dana u kolima najčešće sam slušao ovu pesmu, iako nije jedina kojoj sam se radovao.
("...when I want to run away/I drive off in my car,
but whichever way I go/I come back to the place you are...")
Tri dana pred koncert Srđa mi saopštava da ćemo, možda, ući na tonsku probu.
Sve muke oko organizacije odlaska, vraćanja karata, prepiske sa Zagrebom i kupovine karata za ljude rasute po kontinentima postaju nevažne. Umesto osamstotina kilometara putovanja, možda ćemo imati čast da ga slušamo nekoliko minuta više, nas nekolicina.
("... I see the light and a heat"...)
Već na tonskoj probi je bilo jasno da će sve biti - sjajno.
Njegova asistentkinja nam otkriva da nije običaj da tokom probe Piter komunicira sa publikom.
|
Tonska proba. |
Nešto kasnije smo za stolom sa njim i Tonijem Levinom. Pored svih tema došli smo i do toga da mu objašnjavamo kako pravimo koktel pod imenom "Dunav".
Maša, Duda i Srđa me zavitlavaju da su mi uši crvene.
.
|
Photo: Maša |
>> Start
Iako nisam očekivao, grlo mi se prvi put steglo na opštem mestu - kada je na "Solsbury hill" prvi put otpevao "Grab your things/I've come to take you home".
U tom trenu, srce je prvi put preskočilo.
Na drugom opštem mestu je predivna Dženi posle tri otpevana tona izbrisala na tren sećanje na Kejt Buš i na licu mesta učinila da Piter izgleda dvadeset godina mlađe.
Na "Mercy street" nas je sve bacio na pod, ležeći na podu, ispod objektiva kamere.
I onda su se Arenom, konačno, razlili uvodni tonovi "In your eyes" i uvodne reči koje je Piter u poslednji čas uklonio iz verzije pesme koja je završila na albumu "So":
"Accepting all I've done and said/I want to stand and stare again
Til there's nothing left out/It remains there in your eyes
Whatever comes and goes/I will hear your silent call
And I will touch this tender wall/'Til I know I'm home again."
Kod kuće sam, na svojoj zemlji.
Znam svaki njen ton: bas liniju, sinkopu, prateću klavijaturu, svaki vokal, sve do Levinovog dubokog odjavnog glasa, tik pre no što pesma ode u tišinu i nastavi da odjekuje mojom glavom.
I sve što znam, odvija se sada, pred našim očima.
"Love, I get so lost, sometimes..."
I stvarno se izgubim.
Vraćam se natrag tokom aplauza i horskog pevanja ljudi oko mene koji vraćaju Pitera i bend na binu i koji koncert završavaju osvrtom na to zašto je 5. oktobar važan za nas i zašto je ta borba za slobodu nešto na šta bi trebalo da budemo ponosni >>, i da će nakon pesme "Biko" mikrofon okrenuti ka publici.Jer - "From now on - is up to you.".
Pesnice se podižu u vazduh.
Jer, nije kraj.
.
|
Photo: Tony Levin. Poslao nam je onu na kojoj se vidimo u publici. |
Fwd >>
Ljubavi,
ukoliko jednom ipak budemo stali pred matičara, moja želja je da "In Your Eyes" bude tu, na početku ili na kraju.
"I want to be that complete/
I want to touch the light/
The heat I see in your eyes."