U vreme promocije albuma “Ljubav” Ekatarine Velike,
Milan Mladenović je u jednom od intervjua izjavio: "Svaka reč može biti jako dobra ako se upotrebi na pravom mestu i
sa pravim osećanjem... Mi smo rešili da pokušamo u novim pesmama na ovoj ploči
da prestanemo da se zezamo sa takvim stvarima i da upotrebimo reči (Ljubav,
zemlja, istina, sloboda... prim. autor intervjua) onakve kakve jesu i kakve ih
je naš narod upotrebljavao pre petsto godina, sa pravim osećanjem..."
Iste godine, po izboru publike magazina „Rock“ (jedinog uticajnog magazina te vrste tih godina) Margita Stefanović bila je trećeplasirana na listi „najboljih klavijaturista“ (muško-ženska kategorija),
te je osvojila drugo mesto na listi „najseksipilnijih rokerki“.
Ova knjiga - verujem nakon uvida u sve - donosi priču kakva jeste, sa pravim rečima i pravim osećajem, kako kaže Milan na početku.
.
„Osećanja. O. Sećanja“ Lidije Nikolić je posvećeno jednoj od najvažnijih pojava jugoslovenske/srpske muzičke scene ikada.
.
„Osećanja. O. Sećanja“ Lidije Nikolić je posvećeno jednoj od najvažnijih pojava jugoslovenske/srpske muzičke scene ikada.
Ali, ovako napisana rečenica u sebi krije zrno
nerazumevanja suštine stvari i zato želim tu sumnju odmah da otklonim: „Osećanja. O. Sećanja“ nije (samo) Lidijina
knjiga o Margiti.
Ovo je knjiga koju su Margita i Lidija - na neki način - napisale zajedno.
Ovo je knjiga koju su Margita i Lidija - na neki način - napisale zajedno.
Pisale su je još od detinjstva, onda u danima sazrevanja,
zatim i odraslim godinama, sve češće razdvojene životnim putanjama, ali i dalje
– zajedno.
Ova knjiga nije biografija, barem ne u klasičnom značenju te reči: krcata crtežima,
skicama, dokumentima, zapisima iz Margitinih svezaka (i - suvišnim - bolničkim nalazima) –
sve to uokvireno ramom koji Lidija stvara naracijom i uz poštovanje toka događaja. Ova knjiga je priča o njih dve - i o prijateljstvu koje
je trajalo više od četrdeset godina, te svemu što tako duga prijateljstva mogu da
donesu: sreću, utehu, razočaranje i gorčinu, posvećenost i ljubav. Tu se krije i jedna od važnih stvari koje se tiču ove knjige. Lidija Nikolić – autorka, u nekim trenucima pravi distancu od Lidije Nikolić – Margitine prijateljice, a u knjizi nisu
prećutani ni gorki momenti, koje bi neki drugi biograf-prijatelj
verovatno izbegao u finalnoj verziji teksta.
Nakon sinoćne promocije knjige u SKC-u i konačnog
zatvaranja korica knjige koja po obimu i formatu prevazilazi očekivanja (A4
format, gotovo 500 stranica) jasno je da je ovakva knjiga bila neophodna
- ne samo obožavaocima Ekatarine Velike i poštovaocima Margite, i ne samo onima
koji su prošli pakao čitanja Ilićeve „Vrati unatrag“ >> koja je mogla da napravi neprocenjivu štetu.
Ova knjiga je za one kojima je stalo - kao dodatna, intimnija rasveta na sceni na kojoj se ova životna priča odvijala – koja otkriva šta se dešavalo pre no što su se reflektori uključili i – mnogo važnije – šta se dešavalo posle, kada su reflektori izneti sa scene.
Ova knjiga ne prati pažljivo njenu muzičku karijeru i zvezdane časove slave (iako u knjizi postoji nekoliko epizoda koje ilustruju šta je slava u Srbiji zapravo značila i šta (ni)je donosila njenim nosiocima) – već otkriva i poreklo i suštinu njenog talenta, kao i dubinu ponora koji je pokušala da preskoči – a koji je najbolje oslikan Maginim zapisima iz vremena u kojem je u njenom životu bilo sve manje muzike, a sve više maštarija o muzici, i u kojem je počela da se igra rečima, slovima na papiru, tretirajući ih kao delove ritma i muzike.
Ova knjiga je za one kojima je stalo - kao dodatna, intimnija rasveta na sceni na kojoj se ova životna priča odvijala – koja otkriva šta se dešavalo pre no što su se reflektori uključili i – mnogo važnije – šta se dešavalo posle, kada su reflektori izneti sa scene.
Ova knjiga ne prati pažljivo njenu muzičku karijeru i zvezdane časove slave (iako u knjizi postoji nekoliko epizoda koje ilustruju šta je slava u Srbiji zapravo značila i šta (ni)je donosila njenim nosiocima) – već otkriva i poreklo i suštinu njenog talenta, kao i dubinu ponora koji je pokušala da preskoči – a koji je najbolje oslikan Maginim zapisima iz vremena u kojem je u njenom životu bilo sve manje muzike, a sve više maštarija o muzici, i u kojem je počela da se igra rečima, slovima na papiru, tretirajući ih kao delove ritma i muzike.
Čitanje „Osećanja. O. Sećanja“ traži snage i
strpljenja, koje će na kraju biti nagrađeno. Konačno, devet godina nakon
Margitine smrti imamo drugačiji uvid u putanju najsjajnije zvezde padalice.