Friday, 29 November 2019

Noćurak o zagrljajima, molekularnim strukturama i ljubavi :: Hugging You


Večeras o zagrljajima, molekularnim strukturama, šta se radi kada se želi poljubac; o razvodima, raskidima i novim ljubavima.

Tople, neozbiljne, autoironične, nasmejane, setne i bučne pesme: 
Andrew Bird, Belle & Sebastian, Buzzcocks, Chet Baker, Chrissie Hynde, David Bowie, Echo & The Bunnymen, Eleni Mandell, Elvis Costello, Ivica, J. J. Cale, Jarvis Cocker & Chilly Gonzales, Jay-Jay Johanson, Jens Lekman, John Lee Hooker, Leonard Cohen, Marlon Williams, Massive Attack & Terry Callier (drugačija verzija), Michael Kiwanuka, Mose Allison, Rain Phoenix, Rialto, Sivert Hoyem, The Teskey Brothers, Tom Rosenthal, Tracey Thorn, Tracyanne & Danny, Yazoo i U škripcu.



Friday, 22 November 2019

O novom albumu Coldplay ili da li je Kris Martin replikant a brokoli poguban po kreativnost



Postavši svestan da je život sa gospođom Paltrou postao nepodnošljiv, Kris Martin odlučuje da imetak uloži u razvoj replikanta koji će ga odmeniti u porodičnom domu Paltrou-Martinovih. Napori naučnika su se isplatili negde u vreme izlaska albuma "X&Y". Replikant Kris, savršenstvo bionike ušetao je umesto Krisa u njihov dom jednog jutra dok se Gvinet kuhinji bavila novim receptom sa brokolijem i keljom. Kris je odmaglio u pravcu Nepala, a Gvinet, kao ni publika, u početku nisu primetili neku promenu u Krisovom ponašanju. 


No, negde u vreme snimanja albuma "Viva La Vida..." greška na čipsetu onemogućila je dalje osvežavanje softvera (srpski rečeno apdejt)
 koji se zaglavio i počeo da stvara štetu. 
Bez novije verzije softvera replikant Kris se sve više trudio da bude Bono Voks, ali su njegovi napori u tome sve češće rezultirali delima zbog kojih su ga mešali sa Kendal Džener. 

Gospođa Paltrou, konačno i sama primećuje da nešto nije u redu kada Krisa (replikanta) hvata u sladostrasnom milovanju USB porta na frižideru, te se iseljava ali ne želi da priča o činjenici da je godinama živela sa replikantom, zato što bi to pogubno uticalo na njen biznis sa brokolijem i artičokom.
I članovi benda konačno primećuju promenu kada Kris dolazi na probu izgovorivši – "Hej, imam novi hit, slušajte: Paradajz-pa-pa-paradajz-pa-pa-paradajz!", ali su odćutali, svesni da su svi do guše u kreditima za nove vile i jahte.

Na snimanje ovog novog albuma, a da bi nekako zabašurili totalnu beživotnost Krisa, ostali članovi Coldplay doveli su afro-duvače Femi Kutija, jedan gospel hor, jedan dečiji hor, još jedan hor iz Johanesburga, starce koji nešto pričaju na egzotičnim jezicima, semplovali su delove filmova, zvona sa Big Bena, još zvona, zvuk vesele vatrice koja ih greje za vreme noćnog piknika, koristili miksetu koja ima 256 kanala ne bi li dobili pun zvuk, čak mu dozvolili i da opsuje na jednom mestu, fotografisali se kao "starinski" bend i grunuli žestok PR da je novi album "eksperimentalni", ali – uzalud: životnost i originalnost Krisovih stihova, kao i naboj njegovog glasa ostali su na nivou slabijeg blendera koji ne može da savlada ni osrednji karfiol.

Album "Everyday life" benda Coldplay je najtužniji i najdosadniji komad zvuka koji sam slušao u 2019. godini duže od 15 minuta. Ostao sam toliko dugo u njegovom društvu iz poštovanja prema bendu koji je svojevremeno napisao i snimio "Don't Panic".

Ostaje nada da pravi, oslobođeni Kris Martin sa početka ove priče uživa na nekom grčkom ostrvu pod lažnim imenom, da je srećan što više ne mora da jede prokelj i da mu se osećaj za pisanje polako vraća u prste i srce.