Ovu priču bi trebalo započeti fotografijama Vivian Majer, nastalim tokom pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka.
Na poslednjoj u nizu, u odrazu ogledala vidimo Vivian Majer, tajnovitu autorku ovih (i još preko 100.000) fotografija, koje je stvarala malom Rolleiflex kamerom na ulicama Njujorka, Čikaga i Los Anđelesa.
Sjajne su, zar ne?
No, istorija ovih fotografija, život Vivian Majer i upornost koju je Džon Maluf, klinac iz Čikaga uložio da bi ih učinio dostupnim javnosti čine ove fotografije još dragocenijim i pojačavaju kontrast na njima.
Jer niko pre njega nije imao uvid u negative i dokumentaciju Vivian Majer.
Niko o njoj zapravo nije ni razmišljao kao o umetnici.
Vivian Majer je po zanimanju bila - dadilja.
I čuvala je te desetine hiljada razvijenih i nerazvijenih fotografija i slajdova u skrivenim boksovima i kutijama koje su se sticajem okolnosti našle na maloj aukciji nakon njene smrti i koje je, slučajno (ima li u ovoj priči uopšte slučaja ili je u pitanju sudbina namenjena tim fotografijama?) kupio u druge svrhe, oduševio se zatečenim a onda shvatio da niko ne zna za Vivian Majer - umetnicu, već su ga svi tragovi kojima raspolaže vodili ka nekadašnjoj deci koju je Vivian čuvala kao dadilja, i koji je pamte kao fantastičnu, no čudnu ženu koja se nije odvajala od aparata - i koja im nikada nije pokazala nijednu napravljenu fotografiju.
Dokumentarac "Finding Vivian Maier" razotkriva dodatne tajne ove fantastične priče, koja je ispričana isključivo zahvaljujući posvećenosti Džona Malufa, koji je povezivao delove slagalice, otkrivao putokaze, te onda i putovao, pričao i snimao sve ljude do kojih je uspeo da dođe a koji je sećaju Vivian. Uloženi napor je, za sada, rezultirao činjenicom da su fotografije Vivian Majer konačno stigle tamo gde su od početka i zasluživale da budu: u ugledne galerije i do očiju i srca publike koja je radove Vivian prihvatila i pre no što su istoričari umetnosti stigli da je uvrste među velikane fotografije, kojima Vivian pripada.
Iako možda uopšte nije želela da se među njima nađe.
Ukoliko budete u prilici - svakako pogledajte.
.
Na poslednjoj u nizu, u odrazu ogledala vidimo Vivian Majer, tajnovitu autorku ovih (i još preko 100.000) fotografija, koje je stvarala malom Rolleiflex kamerom na ulicama Njujorka, Čikaga i Los Anđelesa.
Sjajne su, zar ne?
No, istorija ovih fotografija, život Vivian Majer i upornost koju je Džon Maluf, klinac iz Čikaga uložio da bi ih učinio dostupnim javnosti čine ove fotografije još dragocenijim i pojačavaju kontrast na njima.
Jer niko pre njega nije imao uvid u negative i dokumentaciju Vivian Majer.
Niko o njoj zapravo nije ni razmišljao kao o umetnici.
Vivian Majer je po zanimanju bila - dadilja.
I čuvala je te desetine hiljada razvijenih i nerazvijenih fotografija i slajdova u skrivenim boksovima i kutijama koje su se sticajem okolnosti našle na maloj aukciji nakon njene smrti i koje je, slučajno (ima li u ovoj priči uopšte slučaja ili je u pitanju sudbina namenjena tim fotografijama?) kupio u druge svrhe, oduševio se zatečenim a onda shvatio da niko ne zna za Vivian Majer - umetnicu, već su ga svi tragovi kojima raspolaže vodili ka nekadašnjoj deci koju je Vivian čuvala kao dadilja, i koji je pamte kao fantastičnu, no čudnu ženu koja se nije odvajala od aparata - i koja im nikada nije pokazala nijednu napravljenu fotografiju.
Dokumentarac "Finding Vivian Maier" razotkriva dodatne tajne ove fantastične priče, koja je ispričana isključivo zahvaljujući posvećenosti Džona Malufa, koji je povezivao delove slagalice, otkrivao putokaze, te onda i putovao, pričao i snimao sve ljude do kojih je uspeo da dođe a koji je sećaju Vivian. Uloženi napor je, za sada, rezultirao činjenicom da su fotografije Vivian Majer konačno stigle tamo gde su od početka i zasluživale da budu: u ugledne galerije i do očiju i srca publike koja je radove Vivian prihvatila i pre no što su istoričari umetnosti stigli da je uvrste među velikane fotografije, kojima Vivian pripada.
Iako možda uopšte nije želela da se među njima nađe.
Ukoliko budete u prilici - svakako pogledajte.
.
p.s: "Vivijan Maier: dadilja koja to nije", juli 2014. >>, autor je @MaryJaneye
p.p.s Tekst o Vivian Maier na BeforeAfter, avgust 2015. >>
.
p.p.s Tekst o Vivian Maier na BeforeAfter, avgust 2015. >>
.
Dosadno Vam je, ne znate šta da radite? Mi imamo zabavu za Vas. Posetite naš sajt igricezadecu.iz.rs Besplatne online igrice za sve uzraste, za decu, za odrasle, godine kod nas ništa ne znače. Mogu igrati oni od 3, kao i oni od 103 Zabavite svoju decu, a i sebi dozvolite da se osećate kao dete i date sebi oduška, i to sve kod nas potpuno besplatno. Očekujemo Vas
ReplyDeletePoštovani vlasnici igricezadecu.iz.rs - slobodno otpustite osobu koju ste zaposlili da brine o vašem online oglašavanju.
DeleteMali je broj sajtova, stranica i blogova na kojima bi bilo pogrešnije oglašavati igrice za decu nego ovde.
Ovaj savet je od mene potpuno besplatno.
Hahahaha, ovaj komentar je hit! Meni se desilo jednom davno da neko nakačin nešto slično, ali nisam reagovao, bio sam zbunjen.
DeleteKako bilo, Vivian Maier je sjajna!
Nisam mogao da odolim a da ne odgovorim... Iako verujem da je u pitanju mašina a ne čovek :)
DeleteSine, koji si ti freak, ovamo se svađaš sa robotima, a od ljudi od krvi i mesa tražiš da dokazuju da nisu roboti!
Delete:P
Ne budi siguran da je robot! :)
DeleteDobro programirana mašina nikada ne bi ostavila ovakav komentar na ovom mestu.
Samim tim, to može biti jedino loše programiran čovek :)
...A i unosom koda je dokazao da nije robot - već čovek!
Cogito Ergo - Bum! :)