Saturday, 12 October 2013

2013: treća četvrtina [preslušavanje najboljih pesama]

Pre nekoliko meseci objavljeni su rezultati istraživanja koje dokazuje da slušanje nove muzike stimulativno deluje na ljudski mozak:
"(Mozgu je) uzbudljivo kada očekujete ili predviđate nešto što je potpuno apstraktno, kao što je iščekivanje sledećeg zvuka koji dolazi."

Trideset godina udaljen od dana kada sam kupio prvu "muzičku kasetu" - ali i jednu "praznu" na koju sam počeo da snimam muziku sa radija (sa sve onim maskama koje su puštali preko muzike "2... 0... 2"... "Diskomer Studija B!" - ređam lagano listu najboljih novih pesama koje sam čuo u protekla tri meseca - i primećujem da se i dalje dobro zabavljam i da glavi i dalje prija nova muzika.

U prvih šest meseci vratili su se David Bowie, Depeche Mode, Iggy Pop, Nick Cave i Suede. 

(martovska lista dostupna je ovde >>, a polugodišnja junska ovde >>).
U protekla tri meseca, a od onih za koje sam znao i pre trideset godina vratili su se i Sting >> i Elvis Costello (ovoga puta u saradnji sa crnom braćom - The Roots). 

(Ok, vratili su se u međuvremenu i Nick Kershaw, Tears for Fears i The Mission - ali ne znam zašto...)


Tu su i The Pixies nakon duge pauze, kao i Arctic Monkeys i Thomas Dybdahl. Goldfrapp imaju odličan novi - miran - album, za koji dan Arcade Fire objavljuju "Reflektor" (među gostima je i Bouvi, prepoznaćete njegov glas na istoimenom singlu), Erland Oye (Kings of Convenience, Whitest Boy Alive) je snimio jednu od najzabavnijih pesama leta, Basement Jaxx najbolju stvar za ples, a tu su i nove snage - Jagwar Ma, sjajna Valerie June i William Tyler.


Da se pojavio koji dan ranije i da ga je Grooveshark stavio u opticaj, na listi bi bio i Paul McCartney, čiji je singl "New" >> sasvim dobra pesma. 


Priznajem - uživam i u onome što radi John Legend, sve više.

Da na listi nema The Child of Lov, pomislio bih da starim :)



Pred vama je, dakle, 20 novih komada iz trećeg frtalja 2013. godine.

Obradujte glavu.

* * *

UPDATE: 
Servis Grooveshark koji je omogućavao preslušavanje muzike zatvoren je 01. maja 2015, što je učinilo da su neke od lista, poput ove, nepovratno izgubljene.
Sačuvane i rekonstruisane liste dostupne su na ovom linku >>


* * * 

2 comments:

  1. jhon, mayer sa jessie i basement jaxx na tvojoj listi?! Fali ti samo Solange:D
    Miksujes ovaj put vrlo neocekivano ali dobro!
    la prima estate moja omiljena pesma leta!toliko vesela da me svaki put "digne"
    a thomas dubdahl i new puritans su dva lepa otkrica, hvalaa!
    :)

    ReplyDelete
  2. Jessie je moj favorit od kako se pojavila, a Basement Jaxx sam vrteo na žurkama još od prvog albuma, to su velike tajne malih majstora :)
    Što se tiče Solange - i dalje tvrdim da bi kosmički pravedno bilo da ona bude veća zvezda od sestre :)
    Erland Oye je potpuni genije, a drago mi je da sam ti otkrio ova dva imena... Meni je Dybdahla otkrila Etotako pre dve-tri godine :)
    Uživaj!

    ReplyDelete