Wednesday 2 January 2013

Najbolje iz 2012 [preslušavanje]

Dok sabiram najbolje iz 2012. i lagano ređam listu, sabiram i prethodne godine te shvatam da bih mogao da obeležim zvaničnu 30-godišnjicu od kako sam na gramofon stavio moju prvu ploču, odnosno počeo da lovim i snimam pesme sa radio-programa, nervirajući se ukoliko u snimak uđe početak neke reklame ili džingl jedne od dve radio stanica koje sam slušao.

Trideset godina kasnije - emisija koja je uticala na mene više od svih muzičkih magazina, profesorki muzičkog i nekadašnjeg MTV-a, a koja se i dalje emituje u rano nedeljno popodne na talasima Studija B ("Diskomer", naravno) i dalje ima najbolje godišnje liste i nestrpljivo čekam naredni vikend da bih čuo šta su njihovi favoriti iz prethodne godine. 


Trideset godina kasnije, na mojoj listi najboljih iz 2012 ima i nekoliko imena koja su se vucarala po listama i te 1982: Leonard Cohen, Jimmy Cliff, Bob Dylan, The Rolling Stones, The Stranglers, Bruce Springsteen, Iggy Pop i Joe Jackson, ova poslednja dvojica čak na zajedničkom snimku. Sa druge strane - tu je sve više onih rođenih osamdesetih, dece (tu je i Jacob Dylan u saradnji sa Mick Jonesom iz The Clash, čiju "Guns of Brixton" obrađuje Jimmy Cliff, sve je, bre, povezano :), a najmlađi je Jake Bugg, autor jednog od najboljih debi albuma u protekloj godini, rođen 1994! :)


Tu su i Alabama Shakes, čiji je album "Boys and Girls" jedan od boljih ove godine, Alt-J za koje mi LastFm tvrdi da sam ih najviše slušao u 2012 i o kojima sam već piskarao tokom godine >>; već pominjani "Diskomer" mi je ove godine otkrio Mojo Juju i Michaela Kiwanuku, a iz drugih izvora dolazila je pop-lava odlične muzike, koja na ovoj listi nije složena po rednom broju već... kako bih ja voleo da ih neko emituje na radiju, u nizu, u danima emitovanja godišnjih lista.


Lista najbolje muzike 2012 nije kompletna ukoliko zaobiđem i albume koji su se najčešće nalazili na playlisti prethodne godine a čije kriške nisu na listi najboljih pesama: odličan etno-jazzy "Alma", zajednički rad Omara Sose Paola Fresua; "Black Radio" Robert Glasper Experiment; "How About I Be Me" Sinead O'Connor >>; "The Jazz Age" Bryana Ferrya >>, "Locked Down" Dr. Johna; konačno objavljeni poslednji snimci Petera Murphyja i Mick Karna pod imenom "Dali's Car"; "Little Broken Hearts" Norah Jones >>; "Means of Deliverance" Billa Laswella >>, "Return To Neverhood" Terry Scott Taylora (da, onaj tip koji je radio muziku za igricu "Neverhood" ;), briljantni "Fado Tango" Christine Branco (objavljen 2011, do mene došao uz malo zakašnjenje); te konačno albumi Lee Ranalda; Cat Power; Van Morrisona ("Born To Sing"); Donalda Fagena (odličan "Sunken Condos"); Bettye La Vette; i za kraj Godspeed You! Black Emperor, vrhunski zvučni pakao, drugačiji od svega sa ove liste.


Sasvim dovoljno za jednu godinu, ne?
Ukoliko ste nešto od navedenog propustili, imate vremena za popravni - novi album Nick Cave and the Bad Seeds
izlazi tek u februaru.

Na listi je 35 pesama.

Uživajte ;)


Play >>


* * *

UPDATE: 
Servis Grooveshark koji je omogućavao preslušavanje muzike zatvoren je 01. maja 2015, što je učinilo da su neke od lista, poput ove, nepovratno izgubljene.
Sačuvane i rekonstruisane liste dostupne su na ovom linku >>



* * * 

5 comments:

  1. slusam, srce mi preskoci na the black keys svaki put :)

    ReplyDelete
  2. Nista nije bolje od playliste koja savrseno prija u datom trenutku. Hvala!

    ReplyDelete
  3. Ja vama želim da se jedne godine (brzo), jedna ovakva lista OBOGATI muzikom za decu :)

    ReplyDelete
  4. Ima ovde dosta pesama koje su vanredno dobre. Sve najbolje Nebojša!:)

    ReplyDelete
  5. Ukoliko ste uživali koliko ja u ređanju ove liste, meni drago :)

    @etotako: mogu ja i SAD da napravim playlistu muzike za decu, nema problema! :) ok, ok, naravno da shvatam gde ciljaš...

    @Djordje: tvoja lista albuma je odlična, zato sam odustao od pravljenja moje, ali je bilo nekih naslova koje sam morao da pomenem :)
    Takođe sve najbolje!

    ReplyDelete