Saturday, 29 September 2012

Treća četvrtina 2012: preslušavanje!

Svakog minuta se na YouTube postavi oko 60 sati materijala. 
U iTunes bazi je trenutno dostupno preko 28.000.000 pesama, za čije bi preslušavanje bilo potrebno oko 214 godina, pod uslovom da svaka pesma traje oko četiri minuta.
Zato Tomas Hilan Eriksen u izvrsnoj "Tiraniji trenutka" savetuje da ne pomišljamo i ne pokušavamo da savladamo sve, nemoguće je, već savetuje filterisanje izvora informacija.
Jedino tako je, zapravo, moguće odbraniti se od "Call me Maybe" >> i   "Gangnam Stylea" >>, koji je za dva meseca pogledalo 310.000.000 ljudi (tristotineidesetmiliona), ok - neka cveta hiljadu cvetova - ali ukoliko kliknete na neki od dva gore ubačena linka, vama na dušu i odgovornost.

Nakon liste koja se bavila periodom januar/jun >> - filteri koje koristim propustili su do mojih ušiju u protekla tri meseca nekoliko fenomenalnih stvari, koje čine listu najboljih pesama treće četvrtine godine. Tu su ponovo okupljeni Ben Folds Five čiji se novi album pojavio pre nekoliko dana; Mumford & Sons čiji novi album kritika trenutno koristi za vežbanje kako napisati kritiku punu zluradosti i nipodaštavanja, iako album to ne zaslužuje; tu je saradnja Davida Byrnea i St. Vincent; The Wallflowers mlađeg Dylana koji sarađuje sa Mick Jonesom, a odmah nakon njih fenomenalni tata Bob Dylan koji je objavio odličan novi album "Tempest"; Bill Fay je na listi čak dva puta: vratio se prvim albumom posle 40 (četrdeset) godina pauze, na kojem pored sjajnih pesama stoji i ta divna obrada stare Wilco pesme - "Jesus, etc". Tu su, konačno i Alt-J, o kojima sam već nekoliko puta pisao >>Jessie Ware koja će tek postati zvezda i Soulsavers projekat, na kojem kao vokal gostuje Dave Gahan, popunjava prostor do novog albuma Depeche Mode, i konačno čika Tom Waits, praćen Richardsom i Fleom, grom i pakao, od one vrste koja zaslužuje da se pogleda i kao spot:



Nešto više od sat vremena sveže muzike na jednom mestu.
Uživajte.

Play >>


* * *

UPDATE: 
Servis Grooveshark koji je omogućavao preslušavanje muzike zatvoren je 01. maja 2015, što je učinilo da su neke od lista, poput ove, nepovratno izgubljene.
Sačuvane i rekonstruisane liste dostupne su na ovom linku >>

* * * 
 .

13 comments:

  1. široko ti ovo rešeto, krivokuća ;)
    daj onaj filter za kafu.

    al' dobro, verujem da na gruvšarku i nema bolje.

    ReplyDelete
  2. :)
    Ima sjajnih stvari iz ove godine koje nije lako strimovati... Ili zasluzuju posebne priče. Mogu da nagađam da bi tvoj filter za kafu zaustavio i Lianne i Jessie Ware i Spector?
    Ako sam promašio, dužan sam kafu. Ne filter!

    ReplyDelete
  3. Nije da me mimoilazi TA vrsta taloga, da ne kažem popkulturnog soca, ali Wildest Moments je odlična pesma. Mislim da su mi Byrne i St Vincent najljigaviji ovde. Ja baš, izgleda, imam vremena.

    ReplyDelete
  4. Dodjem ti, dakle, kafu, taman da se objasnimo za Byrnea i St. Vincent!

    ReplyDelete
  5. Deal. Mada, matorca i ovu malu sam tek dotakao, bukvalno skinuo album, pustio malo, prekinuo i izbrisao ga. Filtering!

    ReplyDelete
  6. ne "bukvalno skinuo", nego "... bukvalno. Skinuo..."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Razumeo :)
      Za takve slucajeve ja imam folder pod imenom: "mozda", ima onih kojima je vredelo dati drugu šansu...

      Delete
  7. i kako ti se svidja Tiranija trenutka?

    ReplyDelete
  8. Odlicna je knjiga, mnogo ozbiljnija od, na primer - "Brže!" Džejmsa Glajka koja se bavi srodnom temom, ali na "lakši" način... Ostavio knjigu kod brata na čitanje i nikako da mi vrati... ;)

    ReplyDelete
  9. Samo za tvoju informaciju, prva žurka ljubitelja k-popa (čita se keeepopa, produženo eee) održana je u Domu omladine pre mesec dana. K-pop je koreanska pop muzika, novi izvozni i vrlo isplativ artikal. Htedoh sve da napišem kod mene šta mi je ovih proteklih meseci prosipano kroz uši (hoću/neću, ko me pita), a PSY je samo jedan vrlo mali i itekako podnošljiv moment in time, u odnosu na njihove boys bendove.

    Treba li reći Dom omladine je bio prepunjen te večeri?
    Za 13. okt. je zakazana nova žurka, ali pošto mi je za onu prvu rečeno da je jedna jedina u 100 godina, na ovu novu je neću pustiti. Neka čeka sledećih 100 godina.. Ima da se zna red.
    Ako si i dalje zainteresovan udrženje ljubitelja ili tzv keepopovci se vabe preko fb strane ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iskreno, nisam znao da je citav taj zanr/subkultura vec toliko porasla, iznenadio me susret sa K-Pop na drugim mestima, no verovao sam da je to manje uticajno no sto jeste...
      Zainteresovan da - fenomenoloski :)

      Delete
  10. jesus, etc. je savrsena! i alt-j mi se svidjaju, skinuo se album :)
    ovo mi je trenutno na slusanju:

    http://www.youtube.com/watch?v=PaWj1mhx35Y&list=SPCD7FB63CDB98D1E6&index=5&feature=plcp

    zvuce mi svjeze...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alt-J je remek delo, LastFm mi kaze da vec preterujem sa preslusavanjem tog albuma, meni svakako album godine za sada...
      Odlican je i B.Fay, ceo album, a juce se na mrezi pojavila informacija da novu plocu ima i Van Morison!

      I ovi "tvoji" Atlas Opera su sasvim dobri, hvala! :)

      Delete