Friday, 20 July 2012

Vrtim ploče... (preslušavanje ;)

by photobucket.com
Za sve je kriv prijatelj Pavle, a.k.a @џумара, novopečeni bloger koji je na svom tek otvorenom blogu turheeya >> (koji iskreno preporučujem) već spržio dve briljatne playliste muzike kakvu gotovo nikada ne slušam, no - ovoga puta sam punio uši i glavu uživajući.
.
Sve to me podsetilo na uživanje u spontanom i neplaniranom ređanju muzike, proces tokom kojeg zapravo ne znaš šta će biti sledeća pesma i gde će (me) ceo taj niz pesama odneti (tako su se na ovoj listi našli čak i UB40 i The Cars!
Ova moja playlista je pak nastala isključivo od pesama koje sam imao na pločama i koje su, samim tim, starije od njega. Iščupao sam i neke od fenomenalnih, a sada već zaboravljenih stvari - obratite pažnju na Hoodoo Gurus, PigBag (nekadašnji instrumental "Diskomera"!) i Gene Loves Jezebel, genijalni Jona Lewie"You will always find me in the kitchen at parties"; tu su i Violent Femmes, nisam ih slušao godinama... Tu je i pesma zbog koje je John Peel parkirao vozilo kraj autoputa i počeo da plače. Tu su i Shriekback... 
Zapravo, obratite pažnju na - sve.
.
Dva sata vremeplova.
Reasons to be Cheerful, one, two, tree >>
Skakanje je dozvoljeno. 
Igla gramofona ne preskače ;)

* * *

UPDATE: 
Servis Grooveshark koji je omogućavao preslušavanje muzike zatvoren je 01. maja 2015, što je učinilo da su neke od lista, poput ove, nepovratno izgubljene.
Sačuvane i rekonstruisane liste dostupne su na ovom linku >>

* * * 


11 comments:

  1. Osećam se, što bi rekli englezi, humbled. Nemamo mi adekvatan izraz za to. :) Velika mi je čast da sam delovao inspirativno na tebe.

    Jedva čekam da odvojim dva sata i prelušam pesme koje si tu slušao (!) pre mog rođenja. :)

    ReplyDelete
  2. Sada ces imati tezi zadatak da opravdas ocekivanja publike kojoj sam skrenuo pažnju na tvoj blog... I da se presluša ta lista, propitivaćemo te Najdraža i ja ;)

    ReplyDelete
  3. Fantasticno!
    ...ovaj weekend, sam u milanu... u drustvu sa tvojom muzimom, "I travel" to the past J
    dejan k.

    ReplyDelete
  4. Uživaj u vikendu i muzici!
    Veliki pozdrav ;)

    ReplyDelete
  5. Diskoteke svakoga od nas sadrže zaboravljene hitove.

    Inače, bez ikakve veze sa tekstom, Peel je zastao da plače zbog TE pesme u izvođenju Nouvelle Vague.

    Kada smo kod ličnih diskoteka ja još patim za Philadelphia Jerry Ricks - Live in Zagreb.

    B

    ReplyDelete
  6. Zaboravljene hitove i lične favorite.
    Ima pesama koje iskreno obožavam o koje nikada nisu dobile zadovoljavajuću količinu pažnje.

    Jerry Ricks? Idem da otkrivam... ;)

    Što se Peela tiče, nije Nouvelle Vague verzija u pitanju, ima jedan intervju iz 1990 gde je pričao tu priču o gužvi na autoputu i plakanju, ipak je The Undertones verzija.

    ReplyDelete
  7. Ovo me vratilo u neke baš lepe dane! Hvala ;)

    ReplyDelete
  8. Malo mi nedostaje da sad pocnem da redjam jos jednu :)

    ReplyDelete
  9. Napisah komentar pre nekolio dana, ali ga usled nepravilnog rukovanja, nema. Elem, Gloria i taj rani U2 (zaključno sa Under the bloodred sky" je emocija kojoj mogu da se vraćam u svako doba, alai moram oprezno, jer ako ona izbledi ni meni više nema spasa.

    Nisam tad napisao baš ovako, ali sam svakako uvek u posebnom stanju kad čujem taj rani, rani U2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni su prva tri albuma + taj "live" neverovatno draga i često se i sam iznenadim kako i dalje "znam" čitave aranžmane, kada se koji instrument uključuje, kako bend diše uživo... "Unforgettable Fire" volim, jer je to već sasvim zrela ploča, "The Joshua Tree" ima svoje mesto na panteonu, a onda se, nekako stvar razdvodnjava.... "Achtung Baby" je i dalje njihova poslednja velika ploča, prošlo je već, evo 20 godina...

      Ali, da, kad krene ono komešanje pre rifa na album verziji "I will follow", posebno stanje, lepo kažeš.

      Delete
  10. de, The Cars mogu biti "čak"! :)

    ReplyDelete