Monday, 14 May 2012

"The Artist is Present" (Marina Abramovic)

Postoje najmanje dva razloga zašto bi ovaj film vredelo pogledati odmah, večeras ili već sutra popodne u jednoj od dve sale u kojima se prikazuje u Beogradu ovih dana.
.
Nakon stotinak minuta filma - mnoga pitanja postaju suvišna, njene ideje postaju jasnije, zamisli bliskije a put kojim se mora proći da bi ideje bile realizovane - poznat (što ne znači da put postaje i prohodan). Sve to čini - prvi razlog. 
.
Drugi razlog je, svakako, važniji: ovaj film je perfektno balansirano delo koje uspeva da dokumentaristički predstavi porađanje drugog umetničkog dela, namenjenog drugačijem, ne-ekranskom mediju - i uspeva da prevaziđe naizgled nesavladivu barijeru: iako svestan da sam u dvorani Kulturnog Centra Beograda i da je van sale nedeljno kišno popodne - proveo sam nešto više od sto minuta u iluziji da je umetnik prisutan, da je tu - u samoj sali, da se sve dešava sada, ovde, meni. Ta iluzija pročišćava glavu i oči - i to je sve što od umetnosti očekujem ili zahtevam. 
.
Ne znam koliko će još dana Umetnik biti Prisutan na repertoaru bioskopa u Beogradu. 
Požurite.
.

.

10 comments:

  1. Ja volim Marinu i požuriću u bioskop. Čuo sam sve o filmu sa raznih strana i sve je bilo pozitivno, ostalo je samo da ga odgledam.

    ReplyDelete
  2. Na žalost na sajtu bioskopa "Fontana" (22.00h) ne piše još koliko dana je na repertoaru, KCB kaže - do 16. maja. Dakle, još 2 dana. Požuri, požuri.

    ReplyDelete
  3. mene je film ostavio bez teksta i sa suzom!posle kada sam dosla kuci i prepricavala utiske,nisam bila svesna da sam opet zasuzila... umetnik je dosetao sa mnom kuci.tesko je preneti nekome,ko nije gledao film,tu vrstu energije i talasanje koje film i marina su izazvali kod vecine,zato pozurite,pogledajte!

    ReplyDelete
  4. Ovo što je napisala Ana mogao bih i sam da potpišem. Neverovatan utisak! Posle projekcije sam sakupljao sopstvene emocije raspršene po dvorani DKC-a.

    ReplyDelete
  5. Оzbiljno razmišljam o još jednom gledanju...

    ReplyDelete
  6. Pridružujem se preporukama za film. Gledao sam ga na Beldocsu, ove godine.
    Sigurno je još bolji utisak kada se poseti sam performans. Šteta što nisam imao prilike da vidim nijedan njen performans, jer sam bio suviše mlad dok je radila u BG. Baš šteta i što ovi naši ne uspevaju nešto da organizuju sa Marinom.

    Ako te zanima možeš kod mene na blogu pogledati neke moje detaljnije utiske sa ove projekcije (ne znam da li mogu da stavim link, pa ga iz tog razloga ne stavljam).

    ReplyDelete
  7. Sticajem životnih okolnosti, ja sam imao prilike da vidim neke od njenih prvih radova uživo, ali sam bio dovoljno mali da nisam mnogo razumeo...

    Naravno da je ok postaviti link, evo - sad ga ja postavljam :)

    Beldocs 2012: Umetnik je prisutan

    Pozdrav!

    ReplyDelete
  8. Hvala.
    Bio je negde sedamdesetih jedan njen kontroverzan performans, mislim da se zvao "Rhytam 0". Tu su posetioci imali na raspolaganju sredstva za užitak i sredstva za bol koji su mogli da koriste na Marini. U nekom momentu je čini se situacija krenula u negativnom smeru. Marina je skoro rekla da je posle tog izvođenja primetila da joj se pojavio sedi pramen.

    ReplyDelete
  9. Nisam znao za ovaj performans i ovu izjavu... Hvala!

    ReplyDelete