Sunday, 4 December 2011

In Time (Andrew Niccol, 2011)



Iako je „In Timenaučna fantastika, premisa filma je sjajna – a već tačna:
vreme je jedina valuta. (Zar to već ne živimo – sada? U knjizi “Karaoke kapitalizam” možete pronaći i rečenicu: “Uskoro će se osobe koje sebi mogu da dozvole sedam sati spavanja dnevno smatrati bogatašima”)

Bogataši, naravno, imaju vremena za bacanje, grabeći ka besmrtnosti, sirotinja ga ima sve manje i njihovo vreme je sve skuplje - i zato se vreme čuva, krade, predmet je trgovine na berzi, mahinacija - i razlog borbe. 



Ideju, scenario i režiju potpisuje Endru Nikol (briljatna „Gattaca”; odlična ideja i scenario za „Truman Show”, “s1mone”...) – ali je, izgleda, od ideje do realizacije uloženo mnogo vremena za peglanje svega što bi štrčalo van okvira očekivana dva sata vremena provedenog u bioskopu. Sve je tu: glavni junak željan “rušenja sistema”; odmetnuta bogatašica; nemoralni otac iste; zatim sistemu odan, ali zapravo iskreni čuvar te naravno, Happy End, koji, na sreću, ne ostavlja mogućnost kreiranja nastavka.

Da je Nikol (imao sreće i) ovaj film realizovao u uslovima sličnim onima iz vremena „Gattace”, te da je dobio barem jednog glumca čija harizma može držati pažnju duže od 8 sekundi bez "reza" (što Justin T. svakako nije) - „In Time” bi bio jedan od najboljih “velikih” SF filmova 2011 - u koje bi vredelo uložiti vreme. Ovako, za ovu godinu na spisku ostaje veoma dobri Source Code“ >> (potpisuje ga Duncan Jones, mladi majstor) koji se takođe bavi vremenom - istina na način mnogo bliži „12 Monkeys“.

U duhu filma, da kažem to ovako:
upravo sam Vam uštedeo 2 sata vremena.
Dužni ste mi.
Prihvatam preporuke za druge filmove kao nadoknadu.
Bez kamate :)

U međuvremenu - ukoliko ima onih koji ga nisu pogledali – evo filma „On Time“.
Remek delo čoveka koji se zove Ted Chung >>
Uživajte u 6 minuta vašeg vremena.


.

5 comments:

  1. Moja preporuka je dokumentarac Brusa Vebera iz 1988. godine o Četu Bejkeru, kladim se da nisi gledao:)

    http://youtu.be/AUdGjrIZVH4

    Uzivaj.:)

    ReplyDelete
  2. The skin I live in - Pedro Almodovar; Carnage - Roman Polanski; Melancholia - Lars von Trier; Shame - Steve McQueen. Ne mogu da se nagledam I am love - Luca Giadagnino (Tilda Swinton jeste ljubav ali bash...a i muzika/Milano/priroda/kuhinja/moda...u stvari sve). Ocekujem Dangerous Method (Vigo Mortensen /S. Frojd i Michael Fasbender/ Karl Jung). I da...oh Boze pre neki dan sam nesto pokazivala sinu nesto i zalutala do Aquarius na YT ...i zavrsila sa Kosom:-) Oh moj Boze! Divno ali zauvek!

    ReplyDelete
  3. Uhhh al me namuci muzika u ovom filmu ! XD Da je samo bilo maaalo dinamicnije ispratio bih lepse. Ali je bas jako.
    Justin T. se mozda usudim da pogledam, ali iako sam obozavalac glupih filmova i volim mozak da odmaram...kod ovog povlacim crtu ! XD

    Vidi ovo.
    http://vimeo.com/channels/132894#19237917

    Puno dinamike i prica je VRH. A uzasno je kratak. Ima i ovaj

    http://vimeo.com/channels/132894#13779056

    ReplyDelete
  4. posto sam odugovlacila sa gledanjem doticnog,predosecajuci da ce na kraju samo biti dobra ideja, komercijalna razrada i jos jedno razocarenje,usteda dobro dodje,te Hvala!moja preporuka je sjajan dokumentarac Waste Land!sto se tice igranih,Submarino me je od novijih odusevio!
    a iz arhive toplo preporucujem: Chaser(2008),La sconosciuta(2006) i Innocente(1976)!
    :)
    bthw,thanx i za Teda,zanimljiv prikaz kako cuveni savet "propustis priliku dok cekas" nije uvek na mestu..ponekad,propustimo priliku i kada uletimo u nesto drugo da ne bismo mozda nesto sto vise zelimo cekali ili se za njega borili..

    ReplyDelete
  5. @Marija: naravno, nakon sto sam ja 3 godine tragao za tim dokumentarcem i konacno ga pronasao, onda se pojavio u celosti i na YT! :( Ali, nisam ga jos uvek pogledao, tako da - hvala! :)

    @virgo intelecta (koja se i dalje sezonalno, a ponekad i svega 2x godisnje oglasava :) Nista od ovoga nisam pogledao! "Kasnim, kasnim!"... Zapravo, von Trier je na cekanju, ostale naslove nisam ni ukacio... "Dangerous Methods" je Jung/Freud? Wow...

    @roblack: domaci autori? Jeeessss!
    VIMEO inace krije cudesne filmove, odatle je i Ted Chung ispao, odnosno sva tri njegova filma... I jedva cekam novi...
    Hvala!

    @Ana Dodig: nema na cemu za Ted-a, i ja sam ga otkrio kod prijatelja na FB profilu pre neko vreme... Od svega navedenog, jedino za "La sconosciuta" znam (G. Salvatore - covek koji je radio "Mediterraneo" i "Nirvanu"?) ostalo mi je sve nepoznato...

    Sto se "In Time" tice, nakon svega mi je prosto zao sto nisu uspeli od toga da naprave zaista ozbiljan film. Ideja je zaista za 10...(mada mi prijatelj dojavljuje da ih je Elison vec tuzio za plagijat... Videcemo...)

    Kako ste me isavetovali i dali preporuke - imam listu za do 2012 :)

    ReplyDelete