Thursday, 24 June 2010

Blago je svuda #9: Milan i Suba

Možda je slučajnost, ali slučajnost je nepouzdana vera: juče je na YT osvanuo 2-minutni snimak nastupa Milana Mladenovića i Mitra Subotića-Sube, SKC, 1991. godine.
Kako je ogromni deo Subine muzičke zaostavštine stradao u požaru zajedno sa njim 1999, ovaj snimak nije samo blago po sebi, već i dokument koji otkriva zametke fenomenalnog „Angel's Breath“ albuma, objavljenog tri godine kasnije.

Kažem, verovatno nije slučajno: Suba bi juče proslavio 49. rođendan.
Ostaje nada da ovakvih kriški ima još, skrivenih, neophodnih da bi se jedan važan mozaik konačno sastavio.


7 comments:

  1. "Spojili smo dlan i dlan,
    Promenili noc za dan.
    Ne gubimo dah, ne gubimo dah,
    Mala deca ne poznaju strah."

    ReplyDelete
  2. "Brzo brzo
    Brzo brzo
    u grotlo svemira"

    ReplyDelete
  3. kad vidim to 1991 u momentu me kao pavlovljevog psa uhvati jeza.
    mi se sećamo i vremena pre toga i divnih ljudi koji su na najbolji način oslikavali duh našeg grada, zar ne?

    ReplyDelete
  4. Secam se ja i zvuka koji je dolazio iz podruma/vezbaonice SKC-a mnogo pre toga: imao sam srece da se kao potpuni klinac od jedva 10 godina muvam po SKC-u...

    A te 1991. Milan nas je sve izbezumio tamnim, teskim "dum-dum" albumom. Suba je odlazio iz zemlje, Misko Plavi je svirao umesto Bojana Pecara, za bubnjevima se nasao Marko umesto Zike.

    Kasnije se pokazalo da je umesto reci "promene", kako smo tada razumeli, trebalo koristiti rec "raspadanje".

    "Ovaj grad je nekada bacao svetlo daleko".

    ReplyDelete
  5. mislim da sam prisustvovao jednom od poslednjih koncerata EKV-a leta 1994. na kuli u herceg novom. zapalio sam na odsustvo iz vojske koju sam služio u krašićima (naravno slagavši da idem u bg da bi dobio 2 dana viška za put) i otišao kod ortaća u herceg novi. ostaće mi u sećanju kao predivno letnje veče sa gorkim ukusom u ustima jer se videlo da je milan bolestan. a sve pesme sa dum-duma su zvučale nekako nadrealno u kontekstu letnje atmosfere.
    izgledalo je kao da smo trenutno u nekoj mirnoj oazi u koju su stigli umorni putujući trubadori da nam pevaju o spoljnom svetu koji neumoljivo truli.

    ReplyDelete
  6. hm, bez želje da pričam vojničke priče, ista godina je u pitanju (prijatno, klaso! ;), mali kasetofon kraj pulta na telefonskoj centrali, noćne smene i neprekidno slušanje "Neko nas posmatra", koji sam razumeo tek tog leta, dakle godinu dana nakon objavljivanja.

    Sa druge strane kasete bio je "Disillusioned" od Sube/Rexa. Sa te druge strane - njihov zajednicki snimak "Courage" najbolje je odgovarao ravnici u koju sam blenuo mesecima, "u suton konji na obali reke, u jesen blato na cizmama"

    ReplyDelete
  7. Jos jedan redak snimak, Suba/Brazil:

    http://www.youtube.com/watch?v=5WutaeJTMBA

    ReplyDelete