Thursday, 24 September 2009

Matrix: 10 godina, vreme je za surogate

Prošlo je tačno deset godina od kako je "Matrix" poremetio i filmsku industriju i percepciju čitavih generacija i vreme je da nove snage dobiju svoj surogat Bodrijara.

Od sutra, 25. septembra, svetu će biti predstavljeni "Surrogates", novi film Džonatana Mostoua (T-3); Brus Vilis ponovo spasava svet, ovoga puta balansirajući ivicom matrice. Prve kritike tvrde da nam ovaj film neće pomoći da shvatimo koliko je duboka zečija rupa.

Zato - moramo nastaviti da tražimo dalje.

Zato - prvo flashback, zatim flashforward:



8 comments:

  1. Kada se pre desetak godina godina pojavio Matrix pratila ga je priča da je inspirisan (inače fantastičnim) Gibsonovim romanom "Neuromanser". Ja se naložio, otišao čak na premijeru u SC, što baš i ne volim da radim.
    I kako da ti kažem, bio sam pomalo razočaran, valjda sam očekivao previše.

    ReplyDelete
  2. Tako je to sa great expectations :)

    Ja, pak nisam ocekivao nista, samo sam imao informaciju da je Matrix nesto "veliko".
    I drzao sam se za stolicu u Sava Centru, nije da nije, izbegavao sam da gledam muljavu kopiju na RTV Politika, koja je tada film pustala gotovo svaki dan.

    Na prvo gledanje, povezao sam ga sa sjajnom "Idite ka svojim rasutim telima" (Filip Hose Farmer) koja je imala slicnu premisu gospodara koji ljude nakon smrti smeštaju u novu realnost, dok su im tela zapravo učaurena. Na drugo gledanje sam razmatrao kako izgledaju fotografije kada se posmatraju kao kodne strane, a onda sam shvatio da je zečija rupa preduboka... ;)

    ReplyDelete
  3. Uh, kako meni to prvo gledanje Matrixa ostalo u sjajnom sećanju.
    Exit broj 00, pre nego će se preseliti na petrovaradisnku tvrđavu i postati to što jeste danas. Taj nulti se odvijao devedeset dana na obali Dunava, gde je ovih godina bio exit kamp.

    Podignute tribine. Oš bioskop, oš koncerti. Oš da preko dana deca trčkaraju.

    I jedno veče, premijerno izvođenje Matrixa, ali pre toga ide Blade Runner! (i dalje jedan od omiljenih)

    Zatim uleće Neo i brojevi :)
    Nisam bila naduvana stvarno, ali mi je u glavi bilo fijuuuuuu. Al valjda i one dobre godine u dupetu koje sam imala tad...šta li. Čista i neposredna konzumacija.

    ReplyDelete
  4. Bladerunner pa Matrix... onda još samo Solaris (original) nedostaje u nizu, te da se više nikada ne vratiš u istu orbitu :)

    ReplyDelete
  5. Hmm... Bice ovo zanimljiv filmic. Mada, kol'ko god dobar (bolji?) bio Matrix ce ostati daleko ispred njega. Ne samo zato sto je postavio standarde u specijalnim efektime, vec zato sto je prvi film posle Star Wars-a u koga se generacije kunu...

    ReplyDelete
  6. ..." prvi film posle Star Wars-a u koga se generacije kunu..."

    Bravo.

    ReplyDelete
  7. Meni je zao trenutka kada je sve otislo dodjavola jer su brat i brat W. snimili odlican prvi deo a brat i sestra W. resili da sve razvodne i upropaste dvojkom i trojkom.

    Surogat graficka novela mi je bila interesantna i nadam se da ce ispasti nesto korektno od filma. Cak sam i odbila da gledam kameru, film je za vizuelno tehnicko uzivanje... :)

    Nego, javljaj ako nekim kanalima naletis na film MOON. SF old skul fazona.

    ReplyDelete
  8. @BRANKKO: slazem se sa Popajem - lepa definicija ;)

    @MORTI: isto izbegavam TS, cak mozda i u bioskop odem, iako ne ocekujem preduboku intelektualnu zabavu... A za "Moon" javljam, ako osvane!

    ReplyDelete